Tuesday, September 28, 2010

Jauhi Perkara Negatif, Jauhi Orang Negatif


Salam sejahtera, saya rasa perlu saya menulis semula tips-tips kejayaan yang mungkin boleh membantu anda dalam menuju kejayaan.

Kali ini Topik Saya: Jauhi Perkara Negatif, Jauhi Orang Negatif

Apa yg kita dengar, lihat dan fikir akan mempengaruhi diri kita.
Apabila terlibat dlm perniagaan ini kita sering berjumpa dengan orang yang berkata macam-macam perkara negatif tentang industri MLM atau tentang bisnes anda.
Saya punya sikap satu je: Biarlah depa nak kata apa, asalkan dia tak boleh tukar fikiran saya yg dah bulat dan nekad dan percaya akan bisnis ini.

Selalunya apabila saya berjumpa dgn prospek atau orang yg negatif, saya akan biarkan mereka, saya tak perlu orang2 yg negatif join dalam organisasi saya.

Kadang-kadang ada juga downline kita yang dah bertukar jadi negatif apabila bertemu kesusahan. Mulalah dia kata susah la buat bisnes ni, tak boleh jual la produk, takde orang la nak join.

Sifu NIK HAFIZ sering kali berkata Jauhi perkara negatif sebab perkara negatif akan berada dalam diri anda sekiranya anda layan perkara tersebut dan ia akan berada dlm diri anda selama 3 hari dan 3hari sudah cukup melemahkan jiwa dan semangat anda.

Saranan saya jika ada orang yg berfikiran negatif, jauhi mereka, tak kiralah orang tu orang luar yg belum join atau yg dah join dalam organisasi anda.

Selamat maju jaya.

Selalulah berfikiran Positif dan Selalu lah berkawan dgn Orang Positif.

Sekian

Wan Hamidi
0193355279

1 comment:

Unknown said...

En Wan mai join Firmax3. Wattsup 0274287687